کشتی گیر خراسانی مدال طلای رقابتهای آسیایی را بدست آورد

کشتی گیر خراسانی صاحب مدال طلای رقابتهای آسیایی

به گزارش قدس آنلاین، نایب رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی گفت:"امیرحسین متقی" کشتی گیر خراسانی عضو تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مسابقات آسیایی در قزاقستان مدال طلای این رقابتها را به گردن آویخت.

حسین طهماسبی افزود:  این ملی پوش خراسانی در وزن ۶۵ کیلوگرم رقابتهای آسیایی روی تشک رفت.

وی گفت: متقی در دور نخست با نتیجه ۱۰بر صفر حریفی از ژاپن و در دور دوم حریفی از هند را با نتیجه هفت بر ۲ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی رقابتهای آسیایی قزاقستان صعود کرد.

نایب رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی گفت:در مرحله نیمه نهایی نیز نوجوان آزادکار خراسانی با نتیجه چهار بر یک کشتی گیر ازبکستانی را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد.  

طهماسبی افزود: متقی در این مرحله که دیشب برگزار شد با نتیجه شش بر یک حریفی از روسی الاصل خود از کشور تاجیکستان را شکست داد و بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد.

وی گفت: در وزن ۸۰ کیلوگرم نیز امیرحسین فیروزپور دیگر ملی پوش ایرانی با شکست حریفان خود در این رقابتها به مدال طلا دست یافت.

نایب رئیس هیأت کشتی خراسان رضوی گفت: "سهیل یوسفی" دیگر کشتی گیر خراسانی هم امروز در وزن ۹۲ کیلو گرم این مسابقات روی تشک می‌رود.

مسابقات کشتی آزاد نوجوانان آسیا دیروز ۱۵ تیر در شهر نورسلطان کشور قزاقستان با حضور تیمهایی از کشورهای مختلف قاره کهن آغاز شد.

 تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران علاوه بر وزنهای ۶۵ و ۹۲کیلوگرم، نمایندگانی در اوزان ۴۵، ۴۸، ۵۱، ۵۵، ۶۰، ۷۱، ۸۰ و  ۱۱۰ کیلوگرم نیز به رقابتهای آسیایی قزاقستان اعزام کرده است.

۱۳هزار کشتی گیر رشته های آزاد و فرنگی در رده‌های مختلف سنی در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.